Sunday, January 6, 2008

Een gewonde pols en een verjaardag

Mijn weekend is goed besteed, alhoewel, niet erg veel aan mijn schoolwerk. Maar ook Marijn moet leven.

Zaterdag's begon ik de dag met lekker klimmen. Had al bijna een maand niet meer geklommen, dus het ging niet zo heel succesvol. Heb wel aardig geklommen, maar meermalig mijzelf aan de muur open gehaald.

Wij waren extra vroeg naar de klimhal gegaan, zodat ik nog wat aan mijn dag zou hebben. In plaats van te leren, ben ik echter gaan werken.

Ik ben momenteel bezig met het omzetten van de fonts van een Slavisch Etymologisch woordenboek. Simpel werk, maar het is erg leuk om in het woordenboek te mogen neuzen. Het schiet ook aardig op. Beter dan met het Hettitisch woordenboek, de auteur van het woordenboek is niet zo dol om zich aan standaarden te houden die gesteld zijn in de Unicode, buitengewoon frustrerend.

's avonds ben ik vertrokken naar Djono's verjaardagsfeest. Het leek er eerst op dat Robbert niet mee zou komen, maar is uiteindelijk toch nog gekomen. Het was gezellig, al heb ik me er behoorlijk misselijk gevreten.

Later op de avond zijn we naar de Oude Danserije toegegaan. Er waren niet veel bekenden, toch trok ik de avond goed. Leuke muziek, de mensen die er waren, waren gezellig. We hebben ook nog een fijne verjaardagspitt voor Djono gebouwt. Ik ben echter wat de fanatiek geweest, en heb mijn pols flink bezeerd.

Ik word te oud voor pitts, dit was precies de reden waarom ik opgehouden ben.

O en, ik kwam er eergister tot mijn verassing achter dat Tekken 6 al uit is in de Arcades van Japan! Het ziet er aardig uit, de 4 nieuwe karakters zijn erg tof (zover ik gezien heb). Toch ben ik ietwat teleurgesteld. De graphics zijn voor een Playstation3 board niet erg indrukwekkend. Daarnaast zijn de animaties wel héél erg hetzelfde als Dark Resurrection. Ook kon ik eigenlijk geen vernieuwingen in de gameplay vinden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik absoluut geen verstand heb van Tekken, maar het ongeöefende oog doet toch denken dat Namco zich er wel heel erg gemakkelijk van af heeft gebracht.

No comments: