Thursday, January 3, 2008

Het ontwijken van je verplichtingen

Ik doe helemaal niets! Niet omdat ik niets moet doen, maar juist omdat ik wel iets moet doen.

Ik heb twee tentamens de komende twee weken, allereerst Hettitisch 2, en ten tweede een herkansing voor Homerisch Grieks: Ilias. De eerste is goed te doen, de tweede is heftig.

In plaats van te werken zou ik het liefst iets anders doen. Maar natuurlijk, als je iets anders gaat doen, voel je je schuldig dat je neit doet wat je moet doen. Als resultaat doe je dus helemaal niets. Niet werken, en niets vervangends.

'Nou, dan maar een blog aanmaken' dacht ik bij mijzelf. En ziehier het resultaat van mijn procrastinatie!

Mooi woord trouwens, procrastinatie. Al weet ik niet zeker of het in het Nederlands bestaat. Maar in het Engels wel procrastination. Dus voor éénieder die net zo als ik momenteel enorm aan het uitstellen is, als men je vraagt wat je de hele dag gedaan hebt kan je antwoorden:
'Ik heb vandaag een heel mooi duur Engels woord voor uitstellen geleerd, procrastinate'.

No comments: