Friday, January 4, 2008

Het leven met de Writer's Strike

Zoals sommigen van jullie wel weten, zijn de televisie schrijvers in Amerika momenteel aan het staken, dit doen ze nu al iets van acht weken.

Veel mensen zullen hier niet veel last van hebben, zij kijken gewoon televisie hier in Nederland. Persoonlijk wordt ik zo spuugziek van de hoeveelheid herhalingen, en urenlangereclame dat ik de televisie volledig heb afgezworen.

Alle series die ik kijk, kijk ik dus vanaf het internet. Ik kijk zo'n 5 à 6 series, waardoor ik mooi elke dag wat te kijken heb. Maar nu dus niet meer. Want alle series zijn of ten einde gekomen of gestaakt door deze staking!

Ik sta volledig achter de schrijvers trouwens, ze hebben het recht en volledig gelijk dat ze aan het staken zijn. Maar toch, juist nu, nu ik moet leren voor mijn tentamens, en lange periodes mijzelf doodverveel of kapot werk, zou het juist fijn zijn als er wel series uitkwamen die mij even wat relaxtijd zouden kunnen geven.

Maar goed. Ik heb gelukkig wel iets anders gevonden, een korte film waar ik al geruimte tijd naar op zoek was.

The Death of Salvador Dalí

Hij is leuk, lekker absurd. Hij is alleen niet zo goed als ik gehoopt had. Maarja, het doodt de tijd.

Er staat een mooie regenboog in de lucht.

Hettitisch wilt best aardig lukken, de Lycische teksten lees ik zonder veel moeite, en de vertaling van de Anitta tekst (Een soort van autobiografie van een vroege Hettitische koning) heb ik voor een groot deel vertaald.

Ah! Het Super Battle Opera of Tougeki seizoen is weer begonnen. Dat is het grootste Japanse fighting game toernooi. Komen altijd hele mooie partijen van. Het is gek, het lijkt alsof Japanners echt niets beters te doen hebben dan de hele dag hun zuurverdiende yennetjes in de speelautomaten te gooien.

Meer heb ik vandaag eigenlijk niet te melden! Morgen weer uit, ik hoop dat het een beetje leuk wordt.

No comments: